De rit naar Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu De rit naar Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

De rit naar Canberra

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

19 Augustus 2009 | Australië, Canberra

Canberra 18-8-09

We zijn in Canberra. Na een erg lange rit uit Melbourne zijn we er gelukkig!! Het is zo’n 700 kilometer rijden van Melbourne naar Canberra. Eerst moesten we heel Melbourne door (van het zuiden naar het noorden) dat duurde al een uur. En daarna die ongelooflijk lange weg! Je zou zeggen Parijs is 500 a 600 kilometer, ben je zo. Maar dit duurde echt veel langer! Op de snelweg mag je 110 km/u maar op een autoweg mag je 100 km/ u, wat dan het verschil is begrijp ik ook niet. Ja dat een snelweg 2-baans naar de zelfde richting is. En dat de autoweg ook 2 banen heeft, maar een voor heen en een voor terugrijdend verkeer!! De staten mogen zelf hun snelheidslimiet bepalen, zo mocht je in Darwin (dat is Northern Territory) 130 km/ u op zo’n weg met heen en terug rijdend verkeer, dat schiet wel lekker op dus! Melbourne is in de staat Victoria. We kwamen vandaag een stuk door New South Wales (o.a Sydney) en Canberra ligt in het ACT, Australian Capital Territory, dat is een hele kleine staat met de naam zegt het al, de Australische hoofdstad (Canberra) erin. Dan komen wij ook nog in Queensland. (o.a Brisbane) En verder heb je dan nog South Australia (o.a Adelaide), Western Australia (o.a Perth) en Tasmania (Tasmanië dus) maar in die 3 staten komen wij niet. Helaas. Perth en Adelaide stonden ook nog op de verlanglijst en Tasmanië lijkt ook erg mooi!
Maar om even terug te komen op de rit van vandaag, die was erg lang! We waren om 12 uur uit Melbourne (rond 11uur aangereden bij een huis (Mansion) wat we nog wilde bekijken. En om 19 uur waren we in Canberra. We slapen 2 nachten in The Blue & Withe Lodge. Lekker warm binnen, want s ‘ avonds in het rond het vriespunt. Brrrr.

Groetjes

Eefke en Jeroen