Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

26 Augustus 2009 | Australië, Byron Bay

Byron Bay, 25 augustus 2009

Gister waren we in Port Maqcuarie (vanuit Sydney zo’n 400km rijden) daar hebben we geslapen in een YHA Hostel. Een eigen ‘unit’ hadden we daar. Gewoon een vakantiehuisje met keuken en zo. Dus we hebben zelf gekookt, dat was al even geleden, dat we een echte maaltijd zelf gemaakt hadden. En wat aten we? Pasta met pesto, heerlijk met een frisse salade! (leuke mini komkommers hebben ze hier en mini blikjes maïs, ook leuk) We hadden zelfs een ‘woonkamer’ met bank en salontafel. Wel grappig.
Vandaag zijn we naar Byron Bay gereden (zo’n 450 km) beroemd badplaatsje. Ook hier slapen we in een YHA Hostel, maar hier hadden ze geen “ensuite rooms” meer. Dat betekent dat we een kamer hebben met bedden, 3 stuks. Een 2persoons voor ons samen en een 1persoons voor onze backpacks. Maar de badkamer is er niet. Die is gedeeld zeg maar. Net als op een camping. Er is ook een keuken (gedeeld) en EEN ZWEMBAD!! Nu maar hopen dat het morgen weer lekker weer wordt, dan gaan we dat zeker uitproberen!! (Vandaag was het 31gr, 28gr was voorspeld) morgen is 24 gr voorspeld. Wat minder dus….
Op het nieuws zagen we dat overal waar wij weg waren, het ging stormen. We waren in Canberra en hoorde dat het in Melbourne stormden. Dat deed het nog steeds toen we in Sydney waren. En gister hoorde we dat het in Sydney stormt. Nu maar hopen dat de storm hier nog even uitblijft, tot maandag. Dinsdag mag het wel stormen, het liefste erg, ERG hard, bijvoorbeeld zo hard dat er geen vliegtuigen mogen opstijgen…..
Ook op het nieuws was dat het uitzonderlijk warm is, dat deze tempraturen normaal pas over ruim een maand aan de orde zijn! Dat is een geluk voor ons!
We hebben net lekker pizza gegeten. Alleen waren de kipjes op Jeroen zijn pizza niet zo lekker. Ze gebruiken hier vaak kippenpoten-kip voor stukjes kip. Wij in Nederland zouden dan kipfilet-kip gebruiken. Dat is niet zo glibberig., is wat vaster, droger.
Dadelijk gaan we naar de bios! Naar de film The Ugly Truth. De bioscoop is hier erg dichtbij, naast de supermarkt (Woolworths). De grote supermarkten zijn hier Coles en Woolworths. Wij vinden Coles fijner, dat is iets netter. Zeg maar dat Coles de AH is en dat Woolworths de EDAH was. Ziet er allemaal net iets verzorgder uit allemaal. (gangpaden, rekken enzovoort).Nou dat was het weer!!

De groetjes,
Eefke en Jeroen

Byron Bay 26 augustus 2009

Heerlijk weertje was het vandaag!! Rond half 11 zijn we naar het strand gegaan en daar zijn we een paar uurtjes gebleven. De golven waren super hoog en krachtig! En het water was wel lekker.
Daarna zijn we het dorpje rondgelopen en wat gegeten, een soort groente omelet, en een soort appelflap met spinazie, was lekker! We hadden ook nog een sandwich, maar die vond Jeroen niet lekker, zat groene pesto op, hij lust alleen rode. Eefke heeft ook nog even gezwommen in het zwembad van het hostel. Was niet zo’n mooi zwembad. En een beetje koud water.

Groetjes,
Eefke en Jeroen

• 26 Augustus 2009 - 14:47

Helmi:

luitjes! weer een paar prachtige verhalen. En wat een gave foto's, je lijkt wel een zeemeermin eefke!
    We genieten van jullie verslagen, de map wordt al dikker en dikker.Maar
    het begint nu wel erg lang te duren, we willen jullie graag weer eens "life" zien!
    groeten vanuit het dagcentrum!
    helmi

• 26 Augustus 2009 - 17:48

Ruud En Lilian:

Ha die Eef en Jeroen,
    Die minikomkommers kwamen toch niet bij ons uit de tuin? Want dan zijn het geen mini's meer zoals jullie weten :).
    Wat een luxe voor jullie tassen,een eigen bed. Hebben ze lekker geslapen?
    De foto's zijn weer erg mooi, we zijn benieuwd naar het enorm dikke album of ben je daar een paar maanden mee bezig Eef?
    Nog bedankt voor jullie kaart.
    Groetjes van ons, Robbie, Max, Flappie en de vissen. Die voelden zich allemaal erg vereerd dat ze genoemd werden!