The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

14 Augustus 2009 | Australië, Melbourne

Geelong 14-8-2009

We hebben vandaag de Great Ocean Road gereden. Dat is een weg, je raad het al, langs de oceaan! Het was een mooie rit, langs de kust vol met rotsen. Waar je dus overheen slingerde met een snelheid variërend van 35 km per uur tot 100 km per uur (aanbevolen en maximum snelheid, op de diverse punten)

Gister zijn we op Melbourne Airport aangekomen, daar hebben we afscheid genomen van Long en Leonie. Het Duitse echtpaar (31 en 28 jaar) dat vlakbij Venlo woont. Zij gingen naar een tante en morgen gaan ze naar huis. Wij zijn gister van Melbourne naar Torquay gereden en hebben daar geslapen in het Tropicana motel. De Great Ocean Road start in Torquay. In Apollo Bay hebben we geluncht. En we hebben de ‘Twelve Apostels’ gezien, dat zijn rotsen die boven de zee uitsteken aan de kust. Ze noemen ze dus de ‘Twelve Apostels’.

Nu zijn we in Geelong. Zodat we morgen als we naar Ballarat gaan, meteen een goede aansluiting hebben naar de weg er naar toe. Ballarat is een oud goudmijnstadje. Dus misschien vinden we nog wel goud! Ha ha ha.

Groetjes,

Eefke en Jeroen

PS Ook bij het verhaal van de outbacktour staan nu foto's!