Watervallen!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Watervallen!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Watervallen!!

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

07 Augustus 2009 | Australië, Darwin

Darwin 6-8-09

We zijn vandaag naar Litchfield National park geweest. Dat was weer best een eindje rijden.
Ze hebben er hele mooie watervallen. En ook heel veel termietenheuvels. We stopten als eerste bij een heel veld vol met termieten heuvels. Best raar om te zien eigenlijk. Al de ‘bergjes gemaakt door beestjes’ we hadden de termieten zelf ook al ontdekt. Eefke dacht eerst dat ze hier gewoon grote mieren hadden, met een groen kontje. Maar dat waren dus termieten. De watervallen in Litchfield waren super!! Eerst kwamen we bij Florence Falls. Om die te bereiken moest je eerst 430 meter lopen en 135 traptreden af. (stond op een bordje vermeld) Daarna kwam je bij een rotsachtig riviertje en dat kwam van de Florence Falls af. Je kon hier veilig zwemmen dus dat hebben we gedaan! Daarna reden we naar de Buley Rockholes. Een iets vlakkere waterval, waar je op kon, hier zaten gaten (rockholes) en hierin kon je zwemmen. Als laatste gingen we naar de Wangi Falls. Volgens het boekje zijn de Wangi Falls het mooiste. Maar wij vonden de Buley Rockholes eigenlijk veel mooier en leuker!! Vandaag en morgen slapen we in Darwin in het City Palms Resort in een eigen cabin, een heel mooi houten huisje, van alle gemakken voorzien!! We hebben lekker gebarbecued!! Garnalen (volgens oma’s wijze) worstjes en mini steaks. Met veeeel salade. Verder is het weertje prima 32 graden. Op de radio zeggen ze elke dag het is een Beautiful day. Ja dat kan ook wel met dat weertje ;)
Gister hebben we trouwens ENORME rookwolken gezien van een brand, blijkt er een helicopter te zijn neergestort, iemand iets van gehoort/ gelezen??

Morgen laatste dag in Darwin, dan vliegen we naar Alice Springs (zondag) waar maandag onze 3 daagse tour door de outback begint!! Dan hebben we waarschijnlijk minder internet mogelijkheden :(

Groetjes uit Darwin,

Jeroen en Eefke

PS. Jeanne en Helmi, leuk dat jullie met iedereen mee lezen!! Ja Mw vd Wiel kent Australie he! Volgende week donderdag vliegen we naar Melbourne. En dan rijden we via Sydeny en zo naar Brisbane. Dus dan komen we bij het gebied waar Mw vd Wiel heeft gewoond.

• 07 Augustus 2009 - 13:34

Ruud En Lilian:

Jemig als we dat allemaal zo lezen, krijgen we ook zin om naar Australië te gaan!
    Wat een mooie foto's.
    Geniet nog maar fijn en blijf zoveel mogelijk schrijven!
    En nee, we hebben niets gehoord van een ongeluk.
    Trouwens Eef over al dat wandelen en bewegen, dan heb je wel een paar extra bikini's verdiend hoor :)

• 11 Augustus 2009 - 06:42

Helmi:

Wat een avonturen lieve mensen!Fijn om te lezen dat jullie niet de waterval met de krokodillen hebben gekozen!We volgen jullie reis op de voet.Hier regent het vandaag en het is niet koud. Maar niet zo warm als bij jullie.
    Veel groeten van ons op het dagcentrum!

• 11 Augustus 2009 - 10:21

Frouke:

Ach, weet je wat het is.. Die krokodillen zien het verschil toch helemaal niet, tussen eefke en hun jongkies... hahahaha
    Wel vet zeg!! En dus nu onderweg naar de woestijn.. SUPER VET!!
    geniet er maar lekker van!
    xxxx

• 12 Augustus 2009 - 13:09

O En O:

leuke tripjes die jullie maken wij genieten volop mee hier regent het pijpestelen groetjes o en o