De 1e Kangoeroe - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu De 1e Kangoeroe - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

De 1e Kangoeroe

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

05 Augustus 2009 | Australië, Jabiru

Jabiru 5-8-09

Bedankt voor al jullie reacties!! Echt leuk!! We hebben onze bagage nog niet terug. We hebben in Darwin in ons hotel gevraagd of zij als contactpunt wilde fungeren en dat doen ze. Maar we zijn nu dus 2 dagen in Kakadu, dus we weten het nog niet. Morgen gaan we terug naar Darwin, meteen even informeren! Hopelijk krijgen we de tassen snel terug. Want we reizen nu inderdaad erg licht! We hadden ieder een setje kleding in de handbagage. En we hebben hier nieuwe kleding gekocht (en een bikini! Haha) slippers en slaapzakken en toiletspullen. Maar zondag gaan we naar Alice Springs (outback) dusss als we dan nog niks hebben, moeten we nog meer gaan kopen! Ben benieuwd morgen.

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Dat was wel nodig omdat we gistermorgen al om half 5 wakker waren en niet meer hebben geslapen. Dus van ochtend hebben we lekker rustig aan gedaan! Ook nog snel even de was gestreken :) Daarna zijn we Kakadu gaan verkennen. Eerst zijn we naar het Bowali Visitor centre gegaan, dat is speciaal voor iedereen die Kakadu National Park bezoekt ingericht. Ze hebben er heel veel informatie zoals folders maar ook allemaal mensen die je van alles uitleggen en tips geven. Ook hebben ze een winkeltje en een restaurant. Hier hebben we folder materiaal gehaald van de dingen die we willen gaan bekijken/ ervaren. Daarna zijn we over de Kakadu Highway gereden en via een andere weg waar we afsloegen kwamen we bij Nourlangie. Dat is een gebied met een rotsformatie, waar door je een wandeling kan maken. Je komt onderweg uitkijkpunten en oude rotstekeningen van de Aboriginals tegen. Heel mooi allemaal. Ze hebben rotstekeningen waar uitleg bij staat, die hebben ze verduidelijkt (her-gekleurd) en nog oude ze als ze waren en die zijn een beetje vervaagd. Maar die vonden wij juist ‘echt’.Onderweg kwamen we de eerste kangoeroe tegen!! Het was een moeder met haar jong. Dat was echt gaaf om te zien!! Zo in de natuur en dan heel dicht bij!! Dus de foto’s volgen nog!! Ook kwamen we een Nederlands gezin tegen, met 3 zoontjes en opa en oma. Die zaten ook bij ons in het vliegtuig. Toch wel toevallig eigenlijk. Aan het einde van de wandeling waren we wel heel moe. Het is ook best warm (32 graden). Dus toen zijn we boodschappen gaan doen, die we bij onze cabin in de koelkast hebben gelegd en toen zijn we naar het zwembad gegaan!! Het dorpszwembad. Daar mogen we gratis in, omdat we in Lake View Park logeren. We zijn maar met de auto gegaan, want dichtbij is hier niet hetzelfde als in Nederland. Jeroen had een lekker groentepakket Terryaki en vissticks gemaakt en die hebben we lekker op het terrasje opgegeten. Dat was het verhaal voor vandaag.

Groetjes
Jeroen en Eefke

• 06 Augustus 2009 - 08:24

Pa:

Ha, die Eefke en Jeroen,
    Fijn om te horen dat alles goed gaat. (ondanks het gemis van jullie rugzakken). Toch hoop ik dat je die snel weer terug krijgt. Wel gaaf denk ik die oude tekeningen van de aboriginals. Kun je daar nog veel van terug zien?
    De afstanden zullen ook wel groot zijn! Met de auto naar het zwembad!!!
    Nou geniet ervan, kijk uit met die jeep en rij voorzichtig.
    Heel veel groeten van pa en Ine xxx

• 06 Augustus 2009 - 11:04

SUPER VETTT!!!!!