Kakadu National Park - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Kakadu National Park - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Kakadu National Park

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

04 Augustus 2009 | Australië, Jabiru

Jabiru, 4-8-09

Hallo,
Vandaag zijn we de huurauto opgaan halen bij Hertz, een mooie blauwe Toyota, 4wd! Leuk bakkie. En hij rijdt oke hoor!! Wel wennen dat links rijden en dan ook wennen aan de auto (omdat ie automaat is). Maar we zijn vandaag naar Kakadu National Park gereden (ongeveer 220 km van Darwin af) En dat was 1 weg. 1 rechte weg eigenlijk. 2 banen 1 voor heen en 1 voor terug en je mag er 130 rijden. Dat is af en toe best hard als je tegenligger zo snel langs je heen zoeft! Vooral de roadtrains, vrachtwagens met 3 of 4 containers achterelkaar. Die zijn echt grooooot! We logeren in het Lake View Park. Hier hebben we een kamer in een cabin (die van ons heet Barra en ons kamer nummer is 1 dus Barra 1) (Barra is van Barramundi, das een vis) en daar in zitten 4 kamers en 2 keukens. En buiten zijn 2 badkamers. Best relaxt hier joh!! Oh en we hebben de was gedaan, hahaha. Want hier staan ook wasmachines, we hadden alleen geen wasmiddel dus we hebben het maar met badschuim gedaan, dit hadden we van het hotel meegenomen. Maar al onze kleding is weer schoon (is wel belangrijk, want dat is niet zo veel) dus dat kan nu mooi drogen en morgen dan gaan we strijken want dat hebben ze hier namelijk ook! Handig hè. Vanmorgen voordat we vertrokken hebben we nog diverse spullen gekocht, omdat we niet zonder konden. Onder andere een slaapzak, want in een hostel kun je wel lakens en zo huren, maar dat is niet helemaal super en niet altijd beschikbaar….. We hebben ook een heeerlijke pizza gehad als diner. Die pizza was echt super goed belegd, dat wat op 1 pizza zat zouden ze bij ons gebruiken voor 2 pizzas, minstens. Het is nu 9 uur en we zijn erg moe. We hebben gister niet zo lang geslapen. Zal de jetlag wel zijn. Ach jaaa dat overleven we wel. Gaan nog even wat lezen en psp-en en dan lekker slapen!!! We hebben net ontdekt dat we gratis kunnen internetten dus das mooi. Maar we weten niet waarom. Want bij het park waar we slapen staat dat er geen wifi is. Maar is er wel???

Gr Eefke en Jeroen

• 04 Augustus 2009 - 15:16

Jeanne Ronde:

Hoi EEfke en Jeroen.
    Wat een gedoe met die bagage zeg.....
    Hopenlijk heb je spullen snel terug.
    Maar jullie zijn toch al op pad gegaan,groot gelijk hoor.
    Gister had ik op het dc jullie eerste verhaaltje voorgelezen.Vonden ze erg leuk.
    Geniet ze en tot horens.

• 04 Augustus 2009 - 16:19

Ruud En Lilian:

Jemig kunnen jullie niet normaal op reis :)? Hoe is het nu met jullie bagage? Reizen jullie nu extreem licht of heeft jullie bagage heimwee gekregen naar jullie en is weer terug?
    Kijken jullie wel uit met rijden? En niet meteen gaan toeteren als iemand iets geks doet Eef, het kan zijn dat je aan de verkeerde kant van de weg zit!
    Veel plezier nog!

Groetjes, Ruud en Lilian

• 04 Augustus 2009 - 21:07

Je Broer & Schoonzus:

Hoi luitjes, goed om te horen dat het goed met jullie gaat, kleine positieve bijkomstigheid van de niet geleverde bagage, jullie kunnen wel nieuwe spullen kopen.
    Niet terugkomen met het nieuws dat er een kleine op komst is, want de smoes dat de voorbehoedmiddelen in de koffer zaten gaat niet op, daar deze ook verkrijgbaar zijn in Australie.