Bagage??!?? - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Bagage??!?? - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Bagage??!??

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

03 Augustus 2009 | Australië, Darwin

Darwin, 3-8-09

Hallo,
Daar kwamen we dan aan gister, in Darwin. Wij door de controle (eerst een formulier invullen over hoe en wat en wat je gaat doen in Australië) daarna werden we 2x besnuffeld door een hond, 1x een golden retriever die controleerde op drugs, maar dat hadden we niet, dus Goldie liep snel door, daarna kwam een beagle-achtige en die kwam checken of je etenswaar mee smokkelde, dat hadden we ook niet, de laatste chipje hadden we in het vliegtuig al weg gegooid, maar deze snuffelde nog een keer extra en toen liep hij ook door. Toen kwamen we bij de bagageband en we wachten en wachten en wachten, maar er kwam niks. Het meisje dat we in Londen ontmoet hadden, kreeg wel haar backpack, maar wij niet helaas. En toen er een mevrouw kwam zeggen dat alle bagage was geweest, wisten we het…. Wij waren in Darwin, maar onze tassen niet. Die zijn nog ergens anders op de wereld! Toen moesten we nog door de douane (versnelde route, we hoefden, geluk bij een ongeluk niet in de mega rij) en naar de service desk om het rondom de bagage te regelen. De mensen zijn allemaal super aardig, behulpzaam en beleefd. Dus tegen 7 uur (plaatselijke tijd, s’morgens) gingen we naar het hotel. Om nog ‘even’ te slapen. We hadden de wekker op 10 uur staan. Maar we werden om 12 uur pas wakker. Oeps. Nou ja we hoefden nergens heen. En een beetje slaap hadden we wel, want in het vliegtuig hebben we niet echt geslapen. Dus we zijn Darwin city centre in gegaan en hebben de spulletjes gekocht die we nodig hadden, bikini (nr. 364, hahahaha)korte broek, T-shirt. Gelukkig dat we een setje extra kleding in de handbagage hadden!! Oh ja en zonnebrandcrème. Das wel handig deze zonnebrandcrème is tegen UVA en UVB straling (verbranding en veroudering) en heel handig voor Jeroen ook antimug erin. Oh ja en deo voor Eefke, Jeroen had bij zich. Van Impulse, die hadden ze vroeger bij ons in NL ook vond ik wel geinig, had ik al lang niet meer gezien.
Verder hebben we ook nog de zee gezien. Mooi vanaf hier joh. Het is ongeveer 31 graden. Lekker weertje dus!! Er is een zwembad bij het hotel, daar hebben we meteen gebruik van gemaakt!
Dat was het zo ongeveer wel van uit Darwin. Maar Australië bevalt ERG goed. Het is gewoon het gevoel alleen al wat goed bevalt. Jammer dat we niet langer kunnen blijven……….

Bye,

Jeroen en Eefke

• 04 Augustus 2009 - 14:51

Janneke:

Hoi Eef en Jeroen,

Leuk zo om te lezen al die verslagen alleen minder leuk om te lezen van jullie bagage... ga je die nog wel terug krijgen????
    Heel veel plezier daar ginds!

Groetjes janneke