Miami en the Everglades, in vogelvlucht - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Miami en the Everglades, in vogelvlucht - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Miami en the Everglades, in vogelvlucht

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

16 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Bedankt voor al jullie reacties!!

Deze keer een verslag van 3 dagen:
Zondag: De rit van Orlando naar Miami duurt ongeveer 3,5 uur. En gaat grotendeels langs de kust. We zijn gestopt in Palm Beach. Om daar even rond te kijken. Maar zijn toen meteen door gereden naar Miami. Ons hotel was in South Beach in Miami. Dit was echt een relaxt hotel!! We hadden een penthouse kamer (Vet uitzicht!!) met een kingsize bed. Groot dus, groter als ons eigen bed thuis!
We hebben rondom het hotel wat rondgelopen en toen kwamen we bij een straatje wat ze een typisch Spaans straatje noemde (Espanola way). Maar toen we wat verder het straatje in liepen zaten er naast de tapas bars ook restaurants met namen als Milano en Roman Empire……. Niet echt heel Spaans dus….. Maar ja, Europa is maar klein hè voor de Amerikanen, Nederland is maar een wijkje! :P Daarna zijn we naar Lincoln Road Mall gegaan. Dat is niet zoals de naam doet vermoeden een heel groot winkelcentrum. Maar dit is een straat (Lincoln Road) en ze hebben er allerlei kunstgaleries/ winkeltjes. Met leuke terrasjes. En dan daarbij wat winkels. Maar wel allemaal heel gezellig en sfeervol. EN er was een bios!! Dus daar zijn we ook maar meteen naar toen gegaan. Want we wilde de Glee 3D movie zien!! Die komt op 1 september ook in NL, maar hé, why wait?? De 3D was echt super scherp vergeleken bij de 3D in NL! En de film was leuk!!!
Maandag: Eerst hebben we in de wijk Coral Gables rond gekeken. Daar was een zwembad, the Venetian Pool. Dat, zoals de naam als zegt, geïnspireerd is op Venetië. Echt super cool! We wilde er gaan zwemmen maar toen wij er waren regende en onweerde het. Regen is niet zo erg, nat ben je toch in een zwembad. Maar onweer is iets minder safe. Vandaar dat we dat niet hebben gedaan. We hebben wel foto’s gemaakt. Ook zijn we naar de Cocowalk gegaan.
Het hotel is aan Collins avenue, dat is de straat die parallel loopt aan Ocean Drive waar je allerlei echte Art Deco huizen/ hotels ziet! Echt mooi! En dat ligt aan het strand. We konden handdoeken bij het hotel meenemen en dus hebben we vanmiddag het strand bezocht, met heerlijk water met een tempratuur van 87 graden Fahrenheit (26.7 graden Celsius). Moet je een luisteren naar Will Smith’s liedje Miami. Dan krijg je een sfeerimpressie! (Youtube)
Op dinsdag zijn we terug gereden naar Orlando. We reden op het Tamiami Trail. Een weg die van Tampa naar Miami loop (en andersom) vandaar de naam. Deze weg is aangelegd in 1928 en zou nu nooit meer zo zijn gemaakt, want hij loopt dwars door 2 natuurgebieden. Eerst door the Everglades en daarna door het Big Cypress Swamp. Je hebt dus wel een heel mooi uitzicht op deze weg. Er worden ook veel airboatrides aangeboden langs de kant. Dit hebben we natuurlijk ook uitgeprobeerd. Pffff toen we eraf kwamen hadden we allebei een gehoorbeschadiging, wat een ongelooflijke herrie!! Geen wonder dat we alleen wat opstijgende vogels hebben gezien onderweg. Wie zou zich niet uit de voeten (poten) maken als er zo’n herrieding aankwam. Het waaide ook super erg. Zo erg dat het petje van de man die voor ons zat afvloog. Eefke verrichte een heldendaad door het petje nog net op tijd te pakken! :) Ook hebben we in beide natuurparken de vistorscentra bezocht voor meer info. Hier zaten veel muggen. Irritant, maar ja. Maar helaas is onze missie niet echt geslaagd. Dat was, krokodillen zien. Alligators zoals ze, ze hier noemen. We hebben er een paar mogen spotten in het water, aan de kant van de weg, dat wel. Maar nog niet optimaal. Dus onze zoektocht gaat door. Wordt vervolgd….
Groetjes, Eefke en Jeroen

• 19 Augustus 2011 - 06:42

Ruud En Lilian:

Eef: we zijn trots op je heldendaad!
    Je had natuurlijk ook het petje in het water kunnen laten vallen, misschien was dan wel een heldenkrokodil in het water gesprongen voor het petje en hadden jullie deze krokodil van dichtbij kunnen zien!

• 19 Augustus 2011 - 17:56

Cor En Ine:

Hoi Eefke en Jeroen,
    Als jullie terug zijn, zul je al dat water wel missen. Alhoewel hier genoeg regen valt!!
    Zo'n airboat leek me altijd wel erg gaaf, maar ik wist niet dat die zoveel herrie maakte. Zo jaag je wel alle dieren weg!!!
    Het ziet er allemaal spannend uit. Breng maar zo'n klein alligatortje mee voor in de vijver.
    Geniet er maar van en vele groeten van Corine.