Nog een update - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Nog een update - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Nog een update

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Toch nog een verslagje uit Orlando!! Dit gaat over de afgelopen 3 dagen.

Vrijdag:
Magic Kingdom. Dit was het 3e Disneypark (Er zijn er vier) dat we bezochten. En ook het laatste. Magic Kingdom is Disneyland, de basis. Zo als het begonnen is bij Disney zeg maar. Maar er is hier nog veeeel meer Disney, zoveel dat er hele vakanties hier alleen in Disney World worden besteed! Dat is natuurlijk wel teveel van het goede! Wij vonden Animal Kingdom en Magic Kingdom leuk. Hollywood Studios niet zo heel. Wel oke hoor.
Maar dus Magic Kingdom, het was een leuk park, best groot. Maar ondanks dat hebben we wel alles gedaan wat we wilden doen. (Met behulp van FastPasses en we zijn van ongeveer 9.30 tot 23.30 in het park geweest, dat overigens tot 2.00 open was……) De Tiki Room Enchanted was erg grappig. Allemaal vogels en bloemen zongen een grappig liedje (Klinkt duf, maar het refrein is echt een vrolijk wijsje!) Luister maar: http://www.youtube.com/watch?v=trtJMX90Etw&feature=related

Zaterdag:
We zijn naar Down Town Orlando gegaan. Het centrum van Orlando. Maar dit was niet echt spectaculair. Het was wel mooi, wat huisjes aan een meer. En allemaal bomen met Spaans mos eraan. (Dit moet er wel creepy uitzien s’ nachts) Maar Orlando is meer, Disney, Universal Studios, Sea World en uitvalsbasis voor Cape Canavaral, de stranden, de Everglades en Miami, dan een echt indrukwekkende stad. Een beetje cultuur ontbrak dus wel bij deze vakantie, maar dat hebben we een paar weken geleden in Praag wel opgedaan.
Ook zijn we nog even naar Down Town Disney gegaan om nog wat rond te hangen. (hahaha, dat klonk zo leuk) Maar toen we daar aankwamen hebben we een half uurtje/ 20 minuten in de auto gewacht omdat er een plens bui naar beneden kwam. Maar daarna was het weer warm en droog.

Zondag:
Zijn we eerst naar het Kenneday Space Centere gegaan. We hebben een Space Shuttle gezien en van heel ver af de lanceerplaatsvormen. Er was ook nog een soort pretpark bij, maar dat hebben we niet gedaan. Eigenlijk kon je niet zo heel veel zien van dichtbij. Dat was wel jammer.
Daarna zijn we gaan surfen in Cocoa Beach. Dit keer waaide het harder en er waren dus erg hoge golven. Dit maakte het erg vermoeiend om de zee in te komen met de plank. En lastig om te blijven staan omdat de golven zo kort waren. Maar het was wel weer erg leuk om te doen! ’s avonds waren we erg moe en hebben we een pizza gehaald bij PizzaHut.
Helaaaaaas hebben we niet echt een close view van een alligator gehad deze vakantie. Jammmer, want die zijn net zo leuk! Ach ja, dat komt ook wel weer.
Op TV is nu van alles rondom de orkaan Irene. Gister zeiden ze nog dat die aan het einde van de week misschien aan land zou komen. Nu beginnen ze al met vliegtuigen die misschien niet gaan opstijgen….. Nu maar hopen dat die van ons wel gaat! Hier blijven is ook wel leuk, maar niet zo in een orkaan!! Anders moeten we nog kijken of onze hurricane checklist op orde is!

Tot weer in NL!

Groetjes,
Eefke en Jeroen

• 22 Augustus 2011 - 19:15

Marieke:

Jullie zullen nu wel ergens onderweg zijn, dus goede reis en een prettige thuiskomst! Ik zal jullie reisverslagen wel missen, het lijkt net gtst, je raakt er zo aan verslaafd om het te volgen! Haha!!!! See you soon! Groetjes weer van ons.