Typhoon Lagoon - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Typhoon Lagoon - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Typhoon Lagoon

Door: Eefke en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

17 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag zijn we naar Typhoon Lagoon geweest. Dat is een waterpark van Disney. Dat was echt leuk!! Er zijn allemaal attracties net als in de andere Disney parken maar dan met water. Iedereen is dus ook in badkleding. Dit ticket hadden we gekregen bij ons 3 dagen Disney ticket. Mazzel dus!!
Nadat we ongeveer 1,5 uur in het park waren (en bijna vooraan in de rij stonden bij een wildwaterbaan) werd het een beetje donker. En je weet al wat dat betekent hier, onweer en regen, in die volgorde. Alle attracties in het park werden dus gesloten tot het over was. Je mocht ook geen water meer aanraken. (Op zich wel logisch, met onweer) Dus we gingen schuilen onder een grote parasol. Daar kwamen we een Nederlands gezin met een zoontje tegen, waarmee we bijna 1,5 uur gezellig hebben zitten kletsen. Na nog een half uurtje wachten gingen de attracties weer open. Dat was wel prettig, want we hadden het door de regen wel een beetje koud gekregen. (Koud?? In Florida?? Dat hadden we nog niet mee gemaakt! Ja, op de hotel kamer, met de airco.) Omdat we vlakbij de wildwaterbaan waren gebleven, waren we hier zo aan de beurt.
Ook hebben ze in Typhoon Lagoon het grootste golfslagbad ter wereld (18.406 vierkante meter!, kan de Wissen niet aan tippen) Hier komt een golf vrij met zo’n kracht, dat je dit in het hele park hoort en zelf als je vooraan alleen met je enkels in het water staat, je nog moeite hebt om te blijven staan. Een tsunami- golfslagbad zeg maar. Je ziet op de foto links en rechts een trap. Het laatste treetje was op waterniveau, tijdens de golf, komt de golf over de trap heen.
Verder kon je snorkelen met echt vissen. Tropische vissen waaronder haaien. Het bad was 3.20 m diep. En die vissen zaten meer naar beneden zeg maar. Maar als je heel rustig zwom kwamen ze ook naar je toe. Het water was in het begin wel redelijk koud. 68 graden Fahrenheit, 20 graden celsius, terwijl het andere water gemiddeld 85 Fahrenheit was, rond de 30 graden celsius. Maar och, wat is nou 20 graden? Haalt de Noordzee dat ooit?? Dus daar waren we zo aangewend! Dat was het weer voor vandaag!!
Groetjes,
Eefke en Jeroen

• 18 Augustus 2011 - 05:39

Margo:

Hoi Eef en Jeroen.
    Hoe was Miami?
    Heb je daar nog byzondere dingen gezien of gedaan?
    Ik zie dat het bij jullie behoorlijk heet is.
    Gelukkig hebben we de laatste vakantieweek hier ook fijn zomerweer.
    Geniet er nog van de laatste dagen van jullie vakantie.
    Groeten mam

• 18 Augustus 2011 - 06:26

Jeanne:

Dat zou nou ook wel iets voor mij zijn.!!!
    Jullie doen wel echt hele leuke dingen en vooral ook VEEL!!!
    Maar ja in korte tijd moet dat wel....lekker blijven genieten dus.Ik geniet van jullie verhalen.
    Groetjes.

• 18 Augustus 2011 - 19:50

Marieke:

Leuk om te lezen dat jullie zoveel gedaan hebben! Maar volgens mij is de tijd te kort als ik het zo allemaal lees. Ik hoop wel dat jullie de krokodillen nog zien! Have fun de laatste dagen! Xxx.

• 19 Augustus 2011 - 06:45

Ruud En LIlian:

Dat wilen wij ook zo'n golfslagbad. Kunnen jullie niet iets regelen bij de Wissen als jullie terug zijn? Jullie kunnen uitleggen hoe het moet.

Gisteravond was het hier ook onweer, hebben jullie dat naar ons gestuurd :))

We zullen duimen dat bij jullie het onweer nou ophoudt!

• 19 Augustus 2011 - 14:15

O.en.o:

leuk verslag het is wel echt jullie land veel plezier nog o en o

• 19 Augustus 2011 - 17:46

Cor En Ine:

Hoi Eefke en Jeroen,
    Wat een leuke verhalen allemaal. En natuurlijk wat een hoop dingen die jullie ondernemen. Geweldig. Misschien moeten jullie wel eerst uitrusten als jullie terug zijn !!!
    Mooi weer, goed te eten en te drinken en vele bezienswaardigheden. Dat kan dus al niet meer stuk. Zo'n golfslagbad moet wel gigantisch zijn. Als jullie straks thuis zijn, zijn we benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog maar volop van de laatste paar dagen!! Veel plezier en groeten van Corine.