Outback Tour - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Outback Tour - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Outback Tour

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

25 Juli 2013 | Australië, Katherine

Hallo allemaal hier weer een verslagje van ons vanuit Katherine,
Na een ritje van 2500 km door de Outback hebben we nu weer Wifi.
We zijn ongeveer 300 km verwijderd van Darwin.

We hebben vele km asfalt gezien. En de tankstations liggen ongeveer 300 a 350 km uit elkaar. We komen we steeds dichter bij de bewoonde wereld. Het was een lange maar leuke tocht.

We zijn in Mount isa bij een ondergronds ziekenhuis geweest. Dat is gemaakt tijdens de tweede wereldoorlog. En dat is sinds 2002 pas weer toegankelijk (voor toeristen en eigenlijk iedereen) al die andere jaren is het gesloten geweest.
Het is door (vrijwillige) mijnwerkers opengemaakt en veilig gestut.

Ook zijn we naar een School of the air geweest waar kinderen les krijgen via de telefoon. Erg leuk om te zien, hoe dit gebeurt. Het lijkt op een echte school alleen je ziet geen leerlingen lopen.

We rijden over een paar dagen weer verder richting Darwin maar eerst gaan we nog naar Litchfield om de watervallen en beekjes te bewonderen.

Veel groetjes van ons,
Vanuit Down Under!

• 25 Juli 2013 - 07:24

Jeanne Ronde:

Wat heerlijk om te lezen....al die reislustige mensen.....kom je weer n keer fotos laten zien? Geniet er nog lekker van.
    Groetjes uit een warm Nederland.

• 25 Juli 2013 - 08:20

Lilian :

Nog heel veel plezier!

• 26 Juli 2013 - 20:38

Pa En Ine:

Hoi eef en jeroen, weer leuk om wat te lezen over jullie avonturen. Via whats app ook al veel gelezen en de foto's zijn prima. Hier in oostenrijk is alles prima. Heel veel groeten cor en ine xxx