Bericht vanuit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Cairns

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

14 Juli 2013 | Australië, Cairns

Hellooo!!

De (gratis) internetverbindingen zijn dun bezaaid geweest op onze route! Pff zelfs bij Mac Donalds werkt het niet meer altijd die wifi! Nu zijn we in Cairns en nu hebben we wifi! Jippeee!!
Dus bij deze een verslag:
Het weer is hier redelijk, de tempratuur is oké voor een korte broek, maar het zonnetje laat zich niet zo vaak zien. En het waait hard en vaak. Hier in Cairns zijn we vanmiddag gearriveerd, dus hopelijk wordt het hier beter!! Vanmorgen waren we nog in Mission Beach (140 km onder Cairns). Hier hebben we eerst een super coole wandeling door het regenwoud gemaakt! Dat was echt gaaf. Toen hebben we ook een echte cassowary gezien! Zo maar in het wild, dat is best bijzonder. Jeroen zag hem (of haar want er waren, denken we ook baby’s bij!) het eerst. Het was een heel kort moment voordat ze weer in het groen verdween. Je moet de cassowary eens googlen voor de lol! Rond Mission Beach leeft een populatie van 40 dieren. In heel Australië 1000 dieren. Nog wel weinig dus!

Wat hebben we nog meer gedaan? We hebben kangoeroes gevoerd, heel leuke beestjes. Een had een Joey (kindje) in haar buidel. Je zag de pootjes en de oortjes eruit steken.
En we hebben daar ook koala’s gezien.
In Townsville hebben ze een groot Reef Aquarium. Hier hebben ze levend koraalrif op het land, zeg maar! Dat ziet er heel mooi uit, met allemaal vissen. (Onder andere de clownvis, alias Nemo). Ook hebben ze er een turtle hospital. Hier vangen ze schildpadden op die gewond zijn, door boten of door roofdieren bijvoorbeeld. We hebben hier ook een kijkje genomen.
En Eefke heeft gesurft!! Heel gaaf! Het ging best goed, waren flinke golven!
Natuurlijk hebben we nog veel meer gedaan, maar daar kan ik even niet opkomen. Oh ja we hebben ook veeeeel gereden, maar er komen nog veeeel meer kilometers aan. Naar Darwin is het nog een eindje, 2850 kilometer.

Maar eerst zijn we een aantal dagen in en rond Cairns! Hier is nog veel te zien en te doen!

De groetjes en tot het volgende verslag!

Eefke en Jeroen

• 14 Juli 2013 - 20:29

Marieke:

Ola, leuk weer om te lezen!! En namens ons Lieke bedankt voor de kaart, hij is donderdag of vrijdag al aangekomen! Ze zei: huh, is die voor mij??? Ze vond 'm kei-leuk! Lief dat jullie er nu al aan gedacht hebben!! En dus héél erg op tijd, hihi!! Maar je weet nooit met de post! Superbedankt! Héél véél plezier nog!! Xxx

• 16 Juli 2013 - 20:49

O.en O Van Koll:

Wij hebben jullie verslag weer gelezen echt helemaal gek wat je daar allemaal ziet wij zijn zeer benieuwd naar de plaatjes als weer thuis bent we hebben ook nog een leuke kaart van jullie gekregen bedankt hier is het nu ook volop zomer dus genieten tot het volgende berichtje gr o en o

• 18 Juli 2013 - 12:47

O En O Van Koll:

Hij eefje en jeroen mooi verslag hebben we weer gekregen erg druk daar in australië safari en surfen geweldig allemaal hier is de drukte weer voorbij en nog steeds zomer vanmorgen heb ik de kaart gekregen erg snel hoor en nog bedankt wij kijken weer uit naar het volgende verslag veel gr van o en o

• 21 Juli 2013 - 11:22

M&M:

Hallo Eefke en Jeroen
    Hier met je moeder
    Wij hebben jullie verslag gelezen en de mooie foto's gezien,
    het is daar een prachtige omgeving om te vertroefen!!
    Martien is wel een beetje jaloers, op jullie snorkelen daar.
    het is hier ook mooi weer,vandaag wordt het 30 c zecht men,
    Maartje en Bjorn komen vanmiddag op bezoek.
    nog een mooie reis,en ik kijk uit naar die mooien foto's die jullie mee brengen!
    veel groetjes M&M xxxxx!