Van Kyoto weer terug in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu Van Kyoto weer terug in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jeroen en Eefke - WaarBenJij.nu

Van Kyoto weer terug in Tokyo

Door: E+J

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Eefke

27 Juli 2015 | Japan, Tokio

Vanmiddag zijn we weer aangekomen in Tokyo. Op de foto zie je Tokyo station, het treindeel. We kwamen aan in het Shinkansen (bullettrain) deel. Maar we moesten verder, in de stad, met de trein. En dan heb je ook nog het metrodeel. Als we op het station of in een menigte lopen kijken we er meestal overheen, dat is wel grappig. En dan zijn wij maar 1.80m!

Je ziet hier inderdaad mensen met mondkapjes lopen, zo'n 5 á 10% van de mensen. Dus nog niet zó heel veel. Op vliegvelden (Seoul, Tokyo) zie je het wel meer. Soms is het wel wat hypocriet want dan zie je iemand die het alleen voor z'n mond heeft en niet voor z'n neus. Laatst had iemand de hele tijd zo'n ding op en toen ging ie ff naar de wc en deed ie het af!

In Kyoto hebben we veel mooie tempels bezocht. Schoenen uit! Maar dat loopt wel fijn hoor. Ook zijn we naar Bamboo grove geweest. Dat zag er heel mooi uit, maar je moest op het pad blijven dat was jammer. Ook hebben we Geisha's gezien. Echt en nep. Want Japanse toeristen verkleden zich ook graag als geisha en er zijn ook heel veel shopjes waar je een geisha make over kan laten doen. Zij dragen allemaal slippers, een soort Havaianas maar dan met een houten zool. :) Voeten inbinden deden ze in China.

Tot nu toe bevalt het ons hier prima! We hebben het goed naar onze zin! Foto's maken doen we veel. (Hallo! We zijn in Japan!! Foto's!! Hihi!)
Dus als het boek klaar is, zal ik het laten zien!!

• 27 Juli 2015 - 13:58

Marieke:

Wauw! Leuk verslag weer! Fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben! Ik lees dat ik daar naartoe moet! ( wat lengte betreft! :-) )

• 27 Juli 2015 - 20:55

Cor En Ine:

Hoi,hoi. Fijn dat het zo goed bevalt. En mooi is het er zeker. Wel leuk dat je qua lengte opvalt. Bekijk de zaakjes maar goed. Wij zijn gearriveerd in Heidelberg. Onze eerste stop. Heel veel plezier verder. Groeten Cor en Ine

• 27 Juli 2015 - 20:55

Cor En Ine:

• 27 Juli 2015 - 21:58

Jeanne:

Leuk weer om te lezen wat jullie ervaringen zijn.